UutuusKokeile uusi Call Insider -sovellus. Lataa ilmaiseksi Google Google Play.

Usein kysytyt kysymykset

1

Kuinka kauan on tämä palvelu jo toiminut ja kenelle se on tarkoitettu?

Palvelu perustettiin vuonna 2011 Tšekin tasavallassa. Se on internet-foorumi, jossa käyttäjät voivat jakaa kokemuksiaan sekä kauhistuttavien/ärsyttävien puhelinnumeroiden (erityisesti jos on kyse telemarkkinoinnista, kyselyistä) että hyödyllisten (kuten kuriirien, toimistojen) puhelinnumeroiden kanssa..

Alusta alkaen palvelu sai erittäin hyvän vastaanoton, joten muita kieliversioita tulivat pian saataville. Foorumi toimii tällä hetkellä yli 20 kielellä ja 34 maassa ympäri maailmaa.

Palvelu on tarkoitettu kaikille henkilöille, jotka haluavat tunnistaa tuntemattoman puhelinnumeron omistajan. Uusi lisäys foorumin luojilta on Call Insider -sovellus Android-puhelimille. Sovellus on liitetty kukasoitti.fi -sivuston tietokantaan ja sallii käyttäjille myös estää telemarkkinointipuhelinnumerot automaattisesti.

2

Mitä käyttäjät voivat löytää puhelinnumerosta, joka soittaa heille?

Käyttäjät voivat löytää toisten ihmisten kokemuksia puhelinnumeron kanssa, viimeisen kuukauden kiinnostusta puhelinnumeroon ja, jos mahdollista, myös sijaintia (kiinteillä linjoilla). Voi olla, ettei kukaan ole vielä lisännyt puhelinkokemustaan. Jos puhelinnumeron sivu kuitenkin sisältää esimerkiksi tuhannen näkymän, se osoittaa, että numero on luultavasti ärsyttävä.
3

Mikä on puhelinnumeron "katseluiden määrä"?

Tämä on kyseisen sivuston liikenteen määrä. Pääsy yhdestä laitteesta lasketaan päivittäin vain kerran. Lisäksi yritämme välttää, että tätä numero lisätään keinotekoisesti käyttäen robotteja (hakukoneita). Tämä on siis sivun ainutlaatuisten katselujen määrä, kyse on todellisilta kävijöiltä.
4

Kuka tekee tietokannan ja miten kommenttien aitous taataan?

Käyttäjät itse luovat puhelinnumeroiden tietokannan ja arviot. He voivat lisätä kokemuksiaan joko verkkosivujen kautta tai Call Insiderin -sovelluksen kautta.

Käyttäjät lisäävät kommentteja nimettömästi, joten niiden aitoutta ei voi taata 100%. Tietenkin vastaanotetaan pyynnöt poistaa kommentit puhelinnumerosta, koska on kyse kilpailukykyisestä taistelusta ja kommentit ovat fiktiivisiä. Siksi pidätämme oikeuden poistaa kommentit tai estää koko keskustelun numerosta.

Jokaisella käyttäjällä on mahdollisuus välittömästi poistaa kaikki kommentit, kunnes valvojat ovat käsitelleet sitä. Napsauta vaan oikeassa alakulmassa oleva roskakorikuvake, täytä lyhyt lomake ja vahvista sähköpostiosoite, jotta saat ilmoituksen siitä, miten valvojat ovat käsitelleet kommentin.

5

Onko foorumi valvottu?

Keskustelu puhelinnumeroista on osittain valvottu. Joka päivä lisätään foorumille tuhannet viestit, sen vuoksi ei ole mahdollista tarkistaa yksittäisiä kommentteja. Siksi hoidamme varsinkin epäilyttäviä ja raportoituja kommentteja.
6

Kommenttini on kadonnut foorumilta tai oli muokattu, miksi?

Muokkaamme ja poistamme kommentit seuraavista syistä:

  • Saamme informaatiota siitä, että kommentti sisältää rikkomuksen merkkejä ja tämä käytös voidaan arvioida yleisen tietoisuuden perusteella.
  • Saamme tiedon siitä, että kyseinen kommentti sisältää henkilötietoja tietosuojalain (GDPR) mukaisesti.
  • Saamme informaatiota siitä, että kommentti on rahvaanomainen tai hajottava.
  • Saamme poliisilta pyynnön peruuttaa kommentti.
  • Saamme oikeuden päätöksen peruuttaa kommentti.
7

Miten ilmoitan epämiellyttävää kommenttia?

Jokaisella käyttäjällä on mahdollisuus välittömästi poistaa kaikki kommentit, kunnes valvojat ovat käsitelleet sitä. Napsauta vaan oikeassa alakulmassa oleva roskakorikuvake, täytä lyhyt lomake ja vahvista sähköpostiosoite, jotta saat ilmoituksen siitä, miten valvojat ovat käsitelleet kommentin. Hakemuksen käsittely kestää yleensä 1-2 viikkoa.
8

Mitä teen, jos haluan poistaa puhelinnumeroani koskevan kommentin?

Jos kommentti sisältää halventavia ilmaisuja tai tietoja, joita voidaan yleensä pitää valheena, ilmoita meille sähköpostilla kukasoitti.fi@ tai postitse osoitteessa:

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Tšekki

Jos yleisesti ymmärretään, että viesti ei ole totuudenmukaista tai on loukkaava, se poistetaan. Muissa tapauksissa ota yhteyttä poliisiin, jonka on tutkittava, ovatko viestit lainvastaisia. Foorumin pitäjä tarjoaa kaiken tuen selventääkseen viestien lainvastaisuutta. Voidaan poistaa viestin silloin, kun poliisi tai tuomioistuin ilmoittaa laittomuudesta.

9

Kommentti on poistettu, mutta se edelleen esiintyy Googlessa. Miksi?

Googlella ja muilla hakukoneilla (Bing, Yandex, ...) on oma muisti, eivätkä ne aina näytä todellisuutta vastaavia hakutuloksia. Sivustohakukone tarvitsee jonkin aikaa uudelleen luetteloidakseen ja näyttääkseen kyseisen sivun katkelman. Koko prosessi yleensä kestää viikkoja tai kuukausia.
10

Voitteko välittää kommentin kirjoittajan IP-osoitteen tai muita tietoja hänestä?

Kommenttien lähettämiseen ei tarvita rekisteröintiä. Vierailijat lisäävät kommentit täysin nimettömästi – emme vaadi nimeään eikä sähköpostiosoitteitaan.

Samoin emme tallenna kirjoittajan IP-osoitteita luettavassa muodossa, vaan salatussa muodossa. Voimme siis esimerkiksi määrittää, että kaksi kommenttia kirjoitettiin yhdestä laitteesta, mutta emme voi tarjota luettavaa IP-osoitetta.

11

Kuka vastaa viestien sisällöstä?

Kommenttien sisällöstä ovat aina vastuussa käyttäjät, jotka lähettävät kommentit foorumiin. Pitäjän on poistettava kommentti vain, jos hän todistettavasti saa tiedon laittomasta sisällöstä.
12

Onko API käytettävissä?

Valitettavasti emme tarjoa API-palvelua emmekä suunnittele sitä tulevaisuudessa.
13

Mitä voin tehdä, jos oma puhelinnumeroni ilmestyy luvattani sivustolle?

Jos havaitset, että sivustoltamme löytyy puhelinnumerosi, voit pyytää meitä poistamaan se sähköpostin tai tavallisen postin välityksellä.

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Tšekki
(kukasoitti.fi@)

Pidätämme oikeuden vaatia sinulta sellaisen asiakirjan esittämistä, joka todistaa, että kyseinen puhelinnumero kuuluu juuri sinulle.

14

Syötin järjestelmään voimassa olevan puhelinnumeron, mutta järjestelmä hylkäsi sen olemattomana. Mitä voin tehdä?

Jos sinusta tuntuu, että olet kirjoittanut numeron oikein, lähetä sähköpostin osoitteeseen kukasoitti.fi@. Yritämme korjata sen.
15

Miksi on muutamat kommenteista piilotettu?

Siitä hetkestä lähtien, jolloin saamme pyynnön kommentin poistamisesta, kyseinen kommentti piilotetaan automaattisesti siihen saakka, kunnes käsittelemme pyyntöä. Menettelemme tällä tavalla siksi, jotta voisimme mitä pikimmin poistaa sopimatonta sisältöä sisältävät kommentit (esim. vihaa lietsovat, kiusaavat, henkilötietoja sisältävät jne.).
16

Miksi en voi ilmoittaa kommentista?

Mikäli arvioimme kommentin poistamispyynnön perusteettomaksi, kyseisestä kommentista voi ilmoittaa uudestaan vasta määräajan kuluttua. Jos vaadit kommentin poistamista, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostiosoitteen kukasoitti.fi@ kautta tai postitse osoitteessa:

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Tšekki

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ota vaan meihin yhteyttä: kukasoitti.fi@. Kiitos.